Translate

中文(简体) Português English (US) Français Deutsch Italiano 日本語 한국어 Русский Español

понеделник, 13 август 2012 г.

Сладко от моркови



Преди няколко години за първи път посетих Гърция и остров Тасос. Вечеряхме край морето обичайните неща гръцка салата, тарама, риба, рицина ... Това, което ме впечатли беше десертът - кисело мляко със сладко от моркови. На много места из острова продаваха сладко в бурканчета, но аз не си купих, бях решила като се прибера да си го направя сама. 
Първият ми опит беше по тази рецепта, продължавам да я използвам, но добавям и различни сурови ядки (лешници, бадеми, кашу). Можете да добавите индрише, портокалови корички. Експериментирайте, направете всяко бурканче различно! :)

Необходими продукти:
* 1 кг моркови
* 600 гр захар

Начин на приготвяне:
* Морковите се измиват и нарязват на желаната форма.
* Слагат се във вряща вода за 1-2 мин. (зависи от дебелината на резенчетата), след което се слагат в много студена вода. Тази процедура се повтаря 3 пъти, като водата СЕ СМЕНЯ - това се прави за да си запазят цвета морковите и да не се усеща вкусът им.
* След като морковите са минали 3 пъти през водите, се слагат в тенджера със захарта и малко вода и се варят до получаване на желаната гъстота на сладкото.

1 коментар :

  1. Чудесна идея, Илианка. Това със смяната на водата ми допадна. Ще го опитам и при други продукти, освен морковите. Благодаря ти, че сподели рецептата.

    Прегръдки и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване